piątek, 17 kwietnia 2015

Kuchnia : Proteinowy wypiek śniadaniowy (przepis podstawowy)

Śniadanie jest zdecydowanie moim ulubionym posiłkiem dnia. Praktycznie zawsze jest na słodko, z dodatkiem owoców. W tygodniu kiedy chodzę na uczelnię zazwyczaj stawiam na szybkie rozwiązania jak owsianka czy omlet. Dzisiaj jednak miałam okazję celebrować wolny piątek i spędzić trochę więcej czasu w kuchni, a że od dawna planowałam zrobić na śniadanie jakiś wypiek to wyszło mi proteinowe cudo, które można modyfikować na wiele sposobów.


Potrzebujesz:
*3 białka jaj
*jajko
*30-40g płatków owsianych zmielonych na mąkę
*10g odżywki białkowej (u mnie izolat Myprotein straciatella)
*słodzidło (u mnie erytrol)
*szczypta proszku do pieczenia
*100g truskawek

Przygotowanie:
Nagrzewamy piekarnik do 180C (góra-dół). Białka jaj ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Suche składniki(zmielone płatki, odżywka, proszek do pieczenia, słodzidło) mieszamy w misce. Do białka dodajemy żółtko, mieszamy, następne wsypujemy suche składniki i mieszamy łyżką do połączenia aby białko nie opadło. Formę/naczynie lekko natłuścić olejem kokosowym i wyłożyć masę. Truskawki pokroić w kostkę i dodać do naczynia. Piec w nagrzanym piekarniku 15-20min.

Finalnie na wierzch dodałam jeszcze gorące maliny i czekoladowy Walden.



P.S. Jutro z samego rana wyruszam do Kielc na XXXVIII Mistrzostwa Polski w kulturystyce i fitness. W przyszłym tygodniu możecie spodziewać się relacji na blogu. Na bieżąco możecie śledzić zdarzenia na moim INSTAGRAMIE

6 komentarzy:

  1. Ależ apetyczny ten Twój wypiek! :)
    I powodzenia na mistrzostwach. ;)

    Zapraszam do siebie http://kikidietetycznie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam koleżankę z FB. Wypiek do wypróbowania oczywiście:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę się tu ujawniać, bo ja po nicku nawet nie wiem kto mi pisze miłe komentarze ;)

      Usuń
  3. O mniam wygląda jak pyszne ciacho drożdżowe z owocami, które w ma w zwyczaju piec moja mama :D Taka super alternatywa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurze białka to świetna sprawa, ja bym tylko wyrzuciła tą odżywkę białkową i proszek do pieczenia. Ale to ja...

    OdpowiedzUsuń